Sunday, April 5, 2015

6

HOW TO INSTALL OPENCV 3.0.0 IN MAC OS X YOSEMITE

Here you have an easy guide on how to install OpenCV 3.0.0 in OS X Yosemite 


And how to start developing OpenCV projects with Xcode


6 comments:

Selenius said...

Hi Martin.

I have a little question. I hope you can help me.

I have this code in which I can display two cameras at the same time over Linux, but if try the same code in Yosemite, it doesn't work. The curious thing is that If I try it with the Mac's webcam and one of my cams... It works(It displays bouth cameras), but If I try with my own cameras... It doesn't work.

So... do you know what could be the problem?

To do this, I have the two cameras connected with a USB-HUB with external energy supply.

Thanks man. Greetings.

Martin Peris said...

Hi there!

Do you run the linux program and the mac program on the same computer?

Usually the problem is that cheap webcams request 100% of the USB bandwidth (eventhough they don't use it) and don't allow other webcams to work properly. There is some workarounds

Check out the comments on this post: http://blog.martinperis.com/2011/11/opencv-stereo-webcam.html

Selenius said...

Hola Martin.

Jaja, voy checando que también hablas español... y no por que me de flojera escribir en inglés pero creo que puedo explicartelo mejor en español jajaja.

Mira, la situación es la siguiente. Las cámaras que estoy usando, no son cámaras tan baratas(de hecho el modelo exacto es Logitech HD Pro Webcam C920 por si quieres checarlas), y aún así lo fueran, estoy usando un HUB-USB con alimentación externa, que se supone debe corregir el consumo tanto de energía, como del uso excesivo del ancho de banda por alguna de las cámaras. Ahora, usualmente yo trabajo sobre Linux(Ubuntu para ser exacto), y mi algoritmo trabaja correctamente, ya logré calibrar las cámaras con muy buenos resultados y hasta crear anaglifos en tiempo real. Uso OpenCV en su versión 2.4.11 y pues trabajo sin problema alguno. El problema, es con las benditas Mac... Si ejecuto mi algoritmo en este caso en una Mac con Yosemite y con la misma versión de OpenCV que en linux... Las cámaras no funcionan. El algoritmo simplemente no las ejecuta al mismo tiempo. Ahora, hice una prueba ejecutando la webcam que viene incluida en la Mac y una de mis cámaras al mismo tiempo.... y sucede que así... si funciona.

Se supone que no debería haber ningún problema, pero debido a que soy novato usando Mac... pues tal vez se me está pasando algún detalle de drivers o incluso en el uso de OpenCv.

Bueno, espero haberme dado a entender y puedas ayudarme.

Te saludo desde México. :)

Unknown said...

Hi Martin,

Would you mind give me a hand?

I followed your videos to build OpenCV3.0 and set up my XCode project. But my little test program (find on internet) failed building with a lot of undefined symbols for architecture x86_64 for all openCV function calls.



Example:

"cv::VideoCapture::isOpened() const", referenced from:
_main in main.o
ld: symbol(s) not found for architecture x86_64
clang: error: linker command failed with exit code 1 (use -v to see invocation)

Meelo

#include
#include
#include
#include

int main() {
cv::VideoCapture cap;

cap.open(0);

if (!cap.isOpened()) {
std::cerr << "Could not open capturing ...\n";
std::cerr << "Current parameter's values: \n";
return -1;
}

cv::Mat frame;

while(1) {
cap >> frame;
if (frame.empty()){
std::cerr << "Frame is empty" << std::endl;
break;
}

cv::imshow("", frame);
cv::waitKey();
}

return 1;
}

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

The included header files are:
iostream
opencv2/core/core.hpp
opencv2/highgui/highgui.hpp
opencv2/video/tracking.hpp

Post a Comment